Miniony tydzień w klasie IIIc wyglądał równie ciekawie jak zawsze. Znów postanowiliśmy odejść od podręczników i ćwiczeń. Pracowaliśmy metodą projektów poznając dwa bieguny.
Swoją przygodę zaczęliśmy zapisaniem skojarzeń dotyczących słowa biegun. Obejrzeliśmy filmik o Biegunie Południowym i z pomocą atlasów oraz globusa wyszukaliśmy i zapisaliśmy najważniejsze informacje na jego temat. Przy okazji przypomnieliśmy sobie wiadomości o rzeczownikach. Jako, że znanymi mieszkańcami Antarktydy są pingwiny, porównywaliśmy wysokość pomiędzy gatunkami oraz dokonaliśmy ich charakterystyki.
Kolejnego dnia przenieśliśmy się na biegun północny. Wysłuchaliśmy lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Podczas słuchania wychwytywaliśmy ciekawostki o Eskimosach, na podstawie których zredagowaliśmy samodzielnie notatkę. Kolejny raz pracowaliśmy z mapą. Wprowadziliśmy pojęcie skali i samodzielnie obliczaliśmy odległości pomiędzy miejscowościami.
W środę rozmawialiśmy o strefach czasowych oraz obliczaliśmy różnice czasowe pomiędzy poszczególnymi krajami. Czas powiązaliśmy z poznaniem kolejnej jednostki - sekundy. Jako, że w sekundach możemy zmierzyć czas własnego biegu, udaliśmy się na salę gimnastyczną, którą staraliśmy się obiec, jak najszybciej.
Aby poznać właściwości śniegu, a jak widać za oknem niestety go nam brakuje, wykonaliśmy sztuczny śnieg! To było dla nas najzabawniejsze w tym projekcie, ponieważ użyliśmy do jego wykonania pampersów:-) Dzięki pracy z mapą, przypomnieliśmy sobie kierunki geograficzne oraz wskazywaliśmy położenie różnych miejscowości w Polsce. Omówiliśmy działanie kompasu i użyliśmy go w praktyce podczas zajęć na świeżym powietrzu. W naszych działaniach nie zabrakło również matematyki, wymienialiśmy się układanymi przez siebie zadaniami tekstowymi. 
W ostatni dzień projektu przyszedł czas na mierzenie temperatury, sprawdzanie jej na dwóch biegunach oraz porównanie. Aby przybliżyć działanie termometru, wykonaliśmy kolejne, ciekawe doświadczenie. Na podsumowanie pracy z mapą, wykonaliśmy własnoręcznie mapkę naszego szkolnego podwórka. Sprawdzaliśmy również, gdzie znajdują się kierunki geograficzne i zaznaczyliśmy je na naszych mapkach.
W trakcie całego trwania projektu tworzyliśmy książeczki. Projekt bardzo nam się podobał!